Sunday 22 May 2011

Sudah berada di garis permulaan

Dah 2 hari, saya melihat bonda saudara yang memakai jersi Malaysia, menunggu di garisan permulaan dengan gaya 'on your mark' di trek balapan, Stadium Olimpik. Saya buat dekkkkkkkk jer. Malas betul rasanya dalam cuaca yang panas ni nak main lumba2. Kasut sukan yang dah beberapa kali disirami debu2 ribut pasir dek pertukaran cuaca, saya buat2 x nampak. Seluar trek yang dihadiahkan oleh my Personal Trainer (PT) sebulan yang lalu, rasa sayang lak nak pakai..heheh. Sebelum ni (sebelum masalah hangat2 taik ayam menyerang) memang x de seluar trek n rembat jer mana2 seluar yg ada, boleh jer exercise. Dah ada kelengkapan ni, malas pulak nak gi 'berperang'.

Pagi tadi, seawal 4.30 pagi, tanpa kedengaran ayam berkokok maupun cit, cit, cit bunyi burung, matahari sudah tersenyum riang menyelinap masuk ke segenap ruang rumah ni. Setelah mem'babai' PT pukul 6.30 pagi, saya meyarung jersi Arab Saudi. Namun, saya masih enggak boleh memulakan langkah ke stadium lagi disebabkan perlu menyelesaikan urusan anak2 ke sekolah. 

7.45 pagi: Siapkan susu untuk si kecil supaya mendapat masa tambahan dengan tenang. Klepok! klepok! klepok! (Hentakan kasut sukan membuang segala macam debu).

7.50 pagi: di Stadium Olimpik->Seorang wanita berjersi Arab Saudi memulakan acara memanaskan badan (brisk-walk laju sikit dari lenggang kangkung) sambil mengerling2 ke arah lawannya yang menunggu di petak pertama.

8.10 pagi: MAMAAAAAAAAAAA MASUKKKKKKKKKKKKK!!!!

3 comments:

  1. Haha kelakar la anak Ida. Ida exercise dalam rumah la dgn dia. pasang aircond supaya tak rasa panas.

    ReplyDelete
  2. Sore paka jersi Arab Saudi, sore paka jersi Malaysia, kawe keno paka jersi Red warrior napok..

    ReplyDelete
  3. Maksu..exercise jgk dgn si kecik dlm rumah, siap main tennis lg... errr..guna 'nnebah lalat' sbg raket. Si kecik tu pi beli 2 'raket lalat' ;)

    Hcy..boleh masuk final tu, jgn main2 ngan Red Warrior. Suko Abe Re smlm bila tau sempat kelik tgk di M'sia.

    ReplyDelete